ახალი შუამთის მონასტრის წინამძღვარი, იღუმენია იოანა (ნიკოლაიშვილი) ღია წერილს ავრცელებს. ვრცელი წერილით სასუპიერო პირი ერთ-ერთ გადაცემის სიუჟეტს ეხმიანება.
,,24 მაისი მეუფე დავითის ეპისკოპოსად ხელდასხმის დღეა. წელს 30 წელი შესრულდა, რაც ის ალავერდელი მღდელმთავარია. ეს, რა თქმა უნდა, არ იცოდნენ ერთ-ერთი ტელევიზიის „მე-17 სართულზე“, ისე გამოუგზავნეს „საჩუქარი“, თუმცა ეს ეკლიანი საჩუქარია. ამ წერილს, ვიცი, რომ ელოდება მრავალი ადამიანი, ვინც იცნობს მეუფე დავითს და გადაცემა „მე-17 სართულზე“ ალავერდელი მღვდელმთავრის გასამართლებად აღიქვა.
„გასამართლება” არ მოგეჩვენოთ გადაჭარბებულ შეფასებად. დიახ, ჩვენ მოწმეები გავხდით, თუ როგორ ასამართლებდნენ ჩვენს მოძღვარს, რომლის გვერდითაც, მე პირადად, სულ ცოტა, 33 წელია, რაც ვარ და ყოველდღიურად ვუყურებ მის თავგანწირვას ამ ქვეყნისთვის. აქვე დავძენ, რომ ასეთი სულისკვეთების სასამართლოებით ამზადებენ ქვეყანას იმ გადაწყვეტილებისთვის, რომლის შემდეგაც, დასაშვებია, გამოძიების გარეშე დახვრეტაც კი მიუსაჯო სასულიერო პირს. მოგეხსენებათ, რომ ასეთი მძიმე დრო ჩვენმა ქვეყანამ ერთხელ უკვე გაიარა…
გადაცემის სიუჟეტმა და დისკუსიამ ბევრი რამ გამახსენა, მთელი ჩვენი მონასტრის ცხოვრება მეუფესთან ერთად თვალწინ დამიდგა. ბიბლიური ისტორიებიც ამოტივტივდა მეხსიერებაში და ჩვენი ქვეყნის წარსული ამბებიც… ერთი ლოცვა კი, რომელიც ფრაგმენტია დიდი პარასკევის მაცხოვრის ჯვარცმის ლოცვიდან – „ერო ჩემო, რაი შეგაწუხე შენ“, – განუწყვეტლივ გონებაში მიტრიალებდა,”- ნათქვამია წერილში.
როგორც ახალი შუამთის მონასტრის წინამძღვარი აღნიშნავს, 1995 წლიდან, მეუფე დავითის კურთხევით აღდგა დედათა მონასტერი.
,,1990 წელს, როდესაც ახალი შუამთის მონასტერი ეკლესიას დაუბრუნდა, საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის კურთხევით აქ მოვიდა ერთი მღვდელ-მონაზონი, რომელმაც, მარტოკაცმა, მთავარი, რაც შეძლო (ის აწ განსვენებულია) – აღადგინა ღვთისმსახურება. გარემო კი, რომელიც მას აქ დახვდა, ბიბლიის სიტყვებით შეიძლება დავახასიათოთ – იყო „საძაგელი მოოხრებისა“. 1995 წლიდან, მეუფე დავითის კურთხევით აქ აღდგა დედათა მონასტერი. იგივე „საძაგელი მოოხრებისა“ დაგვხვდა ჩვენც. მას შემდეგ გვაქვს ღვთისგან მონიჭებული პატივი, აქ დავემკვიდროთ და ვიშრომოთ სულიერად, ფიზიკურად და ინტელექტუალურად. სულ მალე გახდება 30 წელი, რაც ამ მონასტერში ვცხოვრობთ,”- ნათქვამია წერილში.
იღუმენია იოანას თქმით, სიუჟეტი ტოვებს შთაბეჭდილებას, რომ გადამღები ჯგუფი გულმოდგინედ ეძებდა რაკურსს, საიდანაც ნაჩვენებ ტაძარზე უნდა თქმულიყო, რომ ისტორიული სტოვის აღდგენამ და გამყოფი კედლის უკანონო მშენებლობამ დააკნინა ტაძრის არქიტექტურა.
,,ჩემთვის ძალიან სამწუხაროდ, უნდა აღვნიშნო ერთი ფაქტი. გადამღებ ჯგუფს, რომელმაც ეს სიუჟეტი მოამზადა, შუამთაში რომ მობრძანდა, დახვდნენ მონაზვნები, ისევე, როგორც სხვა უთვალავ სტუმარს. ჯგუფის ერთ-ერთმა წევრმა მონაზონს უთხრა, თუ შეიძლება ჭავჭავაძეების საფლავებს გადავიღებთო. ცხადია, ხელი არავის შეუშლია. სინამდვილეში ეს ადამიანები სრულიად სხვა განზრახვით ყოფილან მოსულები (თუმცა შეიძლება ჭავჭავაძეების საფლავებიც აინტერესებდათ). ჩვენგან ფარულად, თურმე, ამზადებდნენ სიუჟეტს, რომლითაც ზურგში უნდა დაერტყათ მახვილი. ასეთი განცდა დაგვრჩა ამ გადაცემის შემდეგ.
ახალ შუამთაზე მომზადებული სიუჟეტი ტოვებს შთაბეჭდილებას, რომ გადამღები ჯგუფი გულმოდგინედ ეძებდა რაკურსს, საიდანაც ნაჩვენებ ტაძარზე უნდა თქმულიყო, რომ ისტორიული სტოვის აღდგენამ და გამყოფი კედლის უკანონო მშენებლობამ დააკნინა ტაძრის არქიტექტურა. ასეთ გადასაღებ სივრცედ შეირჩა ჩრდილოეთი მხარე, ტაძრის გარშემოსავლელი ტაძარსა და კედელს შორის. ახლო რაკურსით ამ ხედის ჩვენებისას ითქვა, რომ „დაპატარავდა ტაძრის აღქმა და დაკნინდა მისი მასშტაბი“. სამი სხვა მხარე – სამხრეთი, დასავლეთი და აღმოსავლეთი და ყველა სხვა რაკურსი, რომლიდანაც მთელი სიცხადით ჩანს შუამთის ტაძრის მშვენიერება, არ უნდა მოხვედრილიყო კადრში. „საუკეთესო დაკნინებისთვის“ ვიღაცის მიერ წვიმიან ამინდში ტაძრის შესასვლელში დატოვებული უბადრუკი ქოლგაც ახლო კადრით იქნა გადაღებული. საფიქრებელია, რომ ამ ჯგუფის მიზანი იყო ტაძარი დაკნინებულად წარმოეჩინათ. გადამღები ჯგუფი ძალიან ეცადა სწორედ ეს განცდა დარჩენოდა მაყურებელს!”- ნათქვამია წერილში.
ფოტო: ipress.ge